tirsdag 2. april 2013

Tjah, hva gjør jeg egentlig her? Jeg vet ikke egentlig hva jeg holder på med. Men det kan jo kanskje bli interessant.

Men det er morsomt å ha et utløp for ideer, sarkastiske oppgulp, fine bilder, tips fra venner om hva de nå enn vil tipse om.

Jeg funderer også på å bruke plassen til å være mer praktisk: Jeg er "offisiell" datalærer for en del eldre mennesker, og tenkte på å samle enkle forklaringer på denne nye mystiske verden for dem. Kan vel ikke kalle det data for dummies heller, ettersom gamlingene flest er intelligente. De har bare aldri sett en dings som har et usivilisert antall knapper å trykke på og som de ikke er helt sikre på hvordan man gjør for å finne avisen en ville lese.

Andre praktiske ting: Butikker å få praktiske dingser i.
 I http://www.enklereliv.no er det mange dingser som gjør livet enklere. Det er beregnet for de som er eldre og/eller en smule handicappet, men det er ikke nødvendig å være noen av delene for å ha nytte av dette. Praktiske ting på kjøkken og reise er bare et par eksempler.

Selvsagt Clas Ohlson, Skandinavias duppedittbutikk nr 1: http://www.clasohlson.com/no/ , den svenske  http://www.clasohlson.com/se/ er like grei om en tilfeldigvis befinner seg der.

Gjøre ting enkelt er en stor favoritt hos meg, så du finner ikke masse pyntegjenstander mer eller mindre stablet oppå hverandre, dvs mindre støvsamlere. Bøkene mine er så tett trøkka inn i  hyllene at jeg tviler på at støvkorn får plass der, men det er jo en helt annen sak.

Kommunikasjon: Si noe i klare ord, uten omsnakk og såkalt "høflighet", og du har plusspoeng hos meg. Det er dessverre altfor få som gir klare meldinger. Det stikk motsatte er det som oftest politikere og denslags som står for, og det gir meg en nesten uimotståelig trang til å gjøre ulovlige ting med pratmakeren. Noter: Nesten. Jeg har ikke gjort noe så drastisk ennå, men det har vært nære på noen ganger

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar